Nešto manje uspešno

Priča počinje u maju ove godine kada sam zajedno sa par koleginica napravila projekat za konkurs Francuskog instituta na temu obnovljivih izvora energije. Odmah nakon tog projekta koji smo sa velikim entuzijazmom odradili za kratko vreme i u kome su učenici uradili takve radove da svako ko ih vidi može da kaže bar „lepo je“ ; nekako se nadovezalo da to iskustvo i  časove, zajedno sa koleginicom  pošaljem na konkurs Kreativne škole. Mislila sam  da treba razmišljati ne samo konstruktivno već i ekološki i da taj način mišljenja sami pomalo uvodimo u programske sadržaje.

Uspeh je polovičan: na prvom konkursu smo prošli „vrh“, a na drugom „dno“, nismo ušli ni u bazu znanja (rad se može pogledati ovde ).  Moj portfolio je dobio nove sadržaje: prvi konkurs mogu da ubacim u “ Nagrade…“ a drugi u priloge “ Loši primeri iz prakse…“ samo je tu potrebno napisati kakvu pouku sam izvukla iz toga pa mi je tu bila potrebna pomoć ( kao učeniku koji traži da mu se obrazloži ocena). Poslala sam jedan mejl na tri adrese ( dva člana Centralne komisije Kreativne škole i same te škole). Otprilike:

Poštovani,

izašli su rezultati konkursa i ja sam pomalo u paradoksalnoj situaciji. Sa jedne strane neki rezultati časova koje smo ja i koleginica prikazali vidljivi su još uvek u Francuskom institutu,  sve do 18.oktobra kao deo izložbe “ Obnovite energije“ . Možete nas pogledati i u Prosvetnom pregledu od 18.septembra 2014. (prilog 2 ) „Temelj za naučnu sardnju“, a takođe i u narednom Prosvetnom pregledu  kao dobar  primer Pedagoške prakse ( Prilog 1). Sa druge strane u Kreativnoj školi nismo ušli u bazu znanja…

Odgovor je stigao sa neke druge strane, od novinarke Prosvetnog pregleda, koja je prokomentarisala na pravi način moju situaciju i na kraju napisala:

…glavu gore, sjajni ste..

pticeTo su te čarobne reči koje svako od nas treba da ponovi posle nekog neuspeha, jer…

Svi smo mi sjajni 🙂

 

P.S. Stigao je odgovor od Kreativne škole 7.10.2014. u kome se navodi da naš rad ne predstavlja funkcionalno znanje – njihovo obrazloženje se može pročitati ovde. Pedagoški deo našeg rada možete pročitati ovde a savete koje aktivnosti nastavnik može da preduzme u smislu podsticanja funkcionalnog znanja kod učenika ( preuzeto sa sajta Kreativne škole) možete pročitati ovde

10 thoughts on “Nešto manje uspešno

  1. Ja i dalje mislim da je ovo neka greška. Prosto ne mogu da poverujem da jedan ovako sjajan rad ne zaslužuje barem da uđe u Bazu znanja ( lično mislim da zaslužuje nagradu). U svakom slučaju ta činjenica ne umanjuje vrednost vašeg rada već samo baca senku na komisiju koja nije odradila svoj posao kako treba.
    Zato “ glavu gore…. sjajni ste…“ 🙂 Od vas očekujem još mnogo lepih, interesantnih i, iznad svega, kreativnih radova 🙂

    • Zahvaljujem se na podršci i iskrenosti 🙂 Vaše reči imaju posebnu težinu jer dolaze od nekog čiji su radovi u zadnje tri godine ušli u bazu znanja i bili u užem izboru za nagradu. Eh, kad bi takvi kao vi bili u komisiji Kreativne škole 🙂

  2. Hvala na lepim rečima. Nakon što sam odgledala pobedničke radove još više sam ubeđena da je vaš rad zaslužio jednu od nagrada. Ovo pričam kao neko ko je pred penzijom, ko je dve trećine svog radnog veka proveo u privredi (na projektovanju i izgradnji raznih objekata) a poslednju trećinu u prosveti. Smatram sebe dovoljno kompetentnom da procenim radove iz naše struke, njihovu težinu, ozbiljnost i doprinos poboljšanju stručnog obrazovanja naših učenika a naročito izgradnji funkcionalnog znanja.
    Nepravdi je bilo i biće a na nama je da sve to ne uzimamo previše k srcu. To je moguće samo ako se radi iz sopstvenog zadovoljstva. Ako su učenici bili zadovoljni jer su brže i lakše naučili, ako ste vas dve bile zadovoljne urađenim i uživale dok ste to radile, cilj je postignut. Sve ostalo je manje bitno.
    PS. Jesam li vam rekla da ste sjajne? 😉 😀

  3. Draga koleginice Vera,
    u momentu dobijanja vesti da ste osvojili I nagradu na konkursu,većina kolega je bila u zbornici .Usledio je gromoglasan aplauz!Mnogi su bili iznenadjeni,ali obradovani,jer nisu ni znali da ste poslali rad!Da li to Francuzi treba da nas hvale i nagradjuju,a “kod kuće“,marginalizuju?Očigledno,da su oni, koji treba da “love“ i prezentuju,uspešne,kreativne,profesore i djake/,a znamo kako je teško srednjoškolce animirati za neko,vanškolsko,učešće/ ,zatajili! Razlozi su ,samo,njima znani!
    Profesorima i učenicima,čestitke,za iskorak u uspešnoj prezentaciji svoga rada i svoje škole!

  4. Draga moja Vera,
    Pretpostavljam da si više od mene neprijatno iznenađena zbog nazovi „neuspeha“, jer si mnogo više truda i vremena uložila u osmišljavanje cele priče oko projekta za Kreativnu školu, a pri tome su tvoj trud i rad ( i naravno rad celog tima) prepoznali i nagradili Francuzi. Najvažnije je, ipak, da kolege sa kojima si svakodnevno, uživo ili na blogu :-), znaju ko si, koliko vrediš. Sve ostalo zanemari, ne troši energiju na isrpavljanje krive Drine, već se baci na neki novi projekat, a ja verujem da će uskoro u našu školu opet stići neka lepa nagradica. 🙂

    Puno pozdrava od
    Zorice

    • Zlatna si Zorice 🙂 a i tvoji saveti 🙂 Okrećem se na drugu stranu i imam nove ideje. Nagrade su manje bitne, najvažnije je kakav si čovek i kakva su tvoja dela. Srećom, okružena sam pozitivnim ljudima 🙂

Leave a reply to JasminA Odustani od odgovora