Sajam građevinarstva u tehnici “ Šest šešira „

šest šeširaMetodom  “ Šest šešira “  možemo događaj, pojavu ili problem posmatrati iz šest različitih uglova. Ne moramo uvek sve posmatrari na isti način; promenom vizure gledanja usmerićemo svoj proces mišljenja u nekom novom pravcu.

Sama boja  simbolizuje kako se treba  postaviti prema temi ,  a  šeširi poručuju sledeće:

sajam gradjevinarstva

Žuti šešir:

Pod žutim šeširom sve posmatramo sa puno optimizma i nastojimo da pronađemo sve što je pozitivno. Moje učenice Knežević Ana i Skorić Brankica G11 odlučile su da svoju prvu posetu Sajmu,  predstave u vidu panoa. Osmesi na našim licima, zadovoljstvo što smo videli  nešto novo, divno druženje (a bio je i lep, sunčan dan 🙂 )  daju toplinu ovom žutom šešru.

Crni šešir:

Kada stavimo crni šešir, počinjemo  dobro da analiziramo situaciju i u njoj prvo uočavamo sve moguće rizike i opasnosti koje nas vrebaju.  Jednostavno rečeno poziva nas na oprez. Marko Lukić i Đorđe Rakić G11 su to  videli ovako:“Sajam građevinarstva ima uglavnom dobre, ali i poneku lošu stranu. Mi ćemo nešto reći o tim lošim stranama, ako ih tako možemo nazvati, pre bismo rekli da je to neki vid OPREZA. Sajam je raspoređen u nekoliko hala , tako da ako dolazite grupno, uvek pazite da se nalazite u svojoj grupi ,da se ne bi izgubili negde među desetinama štandova velikih i malih izlagača. Prilikom kupovine nekih proizvoda obavezno pregledati proizvode detaljno i ispitati sve pre nego što bude kasno, i naravno gledati da proizvod bude što kvalitetniji. Kada krenete u obilazak građevinskih mašina kao što su bageri, viljuškari… imajte na umu da to sve može biti vrlo opasno, pa zato nemojte ništa dirati bez objašnjenja prodavca. Vodite računa i o tome da su hale pomalo zagušljive od velike količine raznih hemikalija u proizvodima , pa češće izlazite na svež vazduh “

Zeleni šešir:

Ova boja podseća na vegetaciju, što upućuje na rast, energiju, stvaranje nečeg novog. Kreativnost i predlaganje novih ideja  su glavne karakteristike ovog šešira. Desančić Filip i Prokić Mladen G11 iz te vizure videli su Sajam na sledeći način: “ Veliki deo Sajma čine štandovi raznih izlagača. Ali najvažnija karakteristika izlaganja jeste inovacija, pa se za promovisanje novih tehničko- tehnoloških rešenja dodeljuju posebne nagrade i  priznanja. Dobra ideja je što su neki izlagači imali izdvojen prostor na kome su mašine mogle da se probaju pre kupovine ili su na licu mesta prikazivali postupak postavljanja nekih građevinskih materijala. Zanimljivi su i filmovi koji se vrte na  ekranima ali svakako veću težinu imaju objašnjenja koja se mogu uživo čuti. Dobro je što se nastavlja akcija pod sloganom “ Obojimo zeleno“ u kojoj su vidno istaknuti proizvođači koji koriste obnovljive izvore energije. Mislimo da je mogla da bude malo bolja organizacija štandova srodnih delatnosti, i da su strani izlagači trebali da budu istaknutije naznačini sa zastavicama ili sl.“

Crveni šešir:

Ovaj šešir je u direktnoj vezi sa osećajima i intuicijom.Ispod njega možete slobodno reći šta vam se sviđa ili ne sviđa, pa čak i bez posebnog objašnjenja.   Lidija Matić i Branka Dišić G11 su imale taj zadatak. One su zapisale:  “ Sajam građevinarstva okupio je i ove godine veliki broj izlagača uprkos teškoj ekonomskoj situaciji u Srbiji. Sviđa nam se što bez obzira na ekonomska ograničenja koja postoje, ima dosta inovacija , pa su najuspešnijim izlagačima  i ove godine uručena posebna priznanja. Lepo je kad se nečiji trud i rad nagradi ( a tek ako se i isplati 🙂 ). Sa druge strane, žao nam je  što je zbog teške situacije ove godine izostalo pojavljivanje nekih domaćih firmi. Posebno nam se svidelo što se i u građevinarstvu sve veća pažnja poklanja obnovljivim izvorima energije i energetskoj efikasnosti, što će nam u budućnosti mnogo značiti.“

Beli šešir:

Bela boja asocira na papir po kome treba ispisati informacije. A njih su ispisali Jovan Pavlović i Nikola Obradović G11: “ Beogradski sajam građevinarstva , 39. po redu, održan je od 16. do 20. aprila pod sloganom “ Oduvek i zauvek graditi „. Učestvovalo je 833 izlagača, a bilo je i gostiju iz 22 zemlje. Osim izlaganja proizvoda na Sajmu se prikazuju i noviteti a takođe se ostvaruju i mnogobrojni poslovni kontakti. Zastupljene su sve oblasti građevinarstva: visokogradnja, hidrogradnja, niskogradnja, od najsavremenije opreme, materijala, mašina, alata do novih sistema za gradnju i opremanje. Ovogodišnji Sajam je unapređen sistemom registrovanja poslovnih posetilaca preko registracionog portala, kao i mogućnošću zakazivanja sastanaka sa izlagačima. U saradnji sa Fakultetom primenjenih umetnosti, održana je i izložba studenata gde su prikazane dekorativne zidne obloge od mermera. Inače, sve detaljne informacije možete pogledati na sajtu  http://www.seebbe.com/  

Plavi šešir:

Podstiče da se zapitamo šta ćemo sledeće učiniti ili u čemu smo do sada uspeli. Može se koristiti na početku rasprave da bismo odlučili o čemu ćemo raspravljati ili na kraju za razmatranje učinjenog. Zaključak prepuštamo Predragu Jevtiću i Aleksandru Đuriću G11 : “ Sajam građevinarstva 2013. je u suštini bio dobar, s obzirom da je većina naših drugara došla prvi put na ovaj ili neki sličan sajam. Mnogo toga smo videli, od temelja do krova, svega je bilo, da ne nabrajam sad. Možda je trebalo da bude više izlagača ili da su bolje bili raspoređeni. Meni ( Predragu) se najviše svidela ona kućica što je predstavljao STECO CENTAR tj. moj komšija 🙂 i moglo bi se reći da su oni bili najbolji na Sajmu sa sve onom narodnom nošnjom, ali u sećanju mi je ostala i ona drvena kućica ispred koje smo se svi slikali kada smo trebali da krenemo kući. A meni ( Aleksandru ) se najviše svideo Kalemegdan 🙂 , jest da zamalo da zakasnim na bus kad smo trebali da krenemo, al dobro 🙂 Na Sajmu je svima bilo lepo, što se vidi iz ostalih šešira ,tako da ne moramo više ništa da pišemo, mislimo da je dosta. 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂  „

Advertisements

3 thoughts on “Sajam građevinarstva u tehnici “ Šest šešira „

  1. Obzirom da ove godine nismo vodili učenike, ovaj intersantan članak nam je dočarao ovogodišnji Sajam iz svih uglova. Odlična ideja koja se može koristiti i u raznim drugim situacijama 🙂 :

    • Pošto je metoda jednostavna a istovremeno i veoma efikasna, koriste je i menadžeri velikih kompanija jer podstiče na saradnju (uglavnom se radi u grupama od 2-4) i razvija kreativnost.Metodu je osmislio Dr Edward de Bono, lekar, psiholog, počasni doktor najprestižnijih svetskih univerziteta. Hvala, što si mi pružila priliku za ovaj dodatak 🙂

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s