Panoi- mape uma

Ako u učionici nemate kompjuter, video-bim, pametnu tablu i sl. to ne isključuje mogućnost da koristite zanimljivo vizuelno nastavno sredstvo. Prvo je potrebno napraviti mapu uma, gde se na slikovit način uz pomoć ključnih reči, grafikona, slika… prikaže suština nastavne jedinice. Zatim se to prenese na pano i tako dobijete celovitu sliku za predavanje ili dobar putokaz za postavljanje pitanja na časovima utvrđivanja gradiva. Evo nekih primera koje smo ja i moji đaci iz G11 smislili. Pri tome nismo striktno poštovali pravila za crtanje mapa uma, već su to improvizacije koje više odgovaraju našem gradivu.

Autori: Katarina Ristanović G11,  nast. Vera Milićević

Autori: Katarina Ristanović G11,
nastavnik   Vera Milićević

Armatura

Najviše podseća na mapu uma, jer je u sredini centralni pojam iz kojeg se granaju vrste betonskog čelika. Zašto petokraka? Nismo u retro fazonu samo smo naglasili da postoji 5 vrsta armature. Sve što treba objasniti prikazano je slikovito i u oznakama.

Sledeći pano posvećen je staklu. Okvir je prozor u čijim otvorima jeste staklo ali u vidu lekcije. Postupno se ide od dobijanja, prerade, do proizvoda od stakla. Svaka slika jedna priča.

Autori: Budimirović Tijana G11, nastavnik Vera Milićević

Autori: Budimirović Tijana G11, nastavnik Vera Milićević

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Još jedna tehnika koja se može koristiti na časovima utvrđivanja, a da učenicima bude interesantna,  je svakako “ Lanac znanja“. Đaci dobijaju listiće koji imaju sa jedne strane postavljeno pitanje a sa druge odgovor, pri čemu odgovor i pitanje nisu povezani. Počinje se sa listićem na kome je postavljeno samo pitanje , ostali učenici proveravaju na svojim listićima da li je kod njih odgovor. Učenik koji ima odgovor, pročita ga, i postavlja novo pitanje. Tako se lanac znanja nastavlja. Završava se sa listićem na kojem je samo odgovor. Prvo se mora sastaviti lista pitanja i odgovora kao što sam ja uradila:  Питања и одговори за ланац знања vezana za lekciju . Na prvom listiću napišete samo pitanje, a na sledećem listiću odgovor. Okrenete listić postavite sledeće pitanje itd.

Sa ovim metodama aktivnost učenika biće na zadovoljavajućem nivou, na obostranu radost 🙂

Advertisements

One thought on “Panoi- mape uma

  1. Povratni ping: Умне мапе | Био-блог

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s